Pleased to meet you. Hope you guess my name. Hope we meet again someday.

Sakna

Jag kommer sakna att gå denna tråkiga, men ändå charmiga väg fram och tillbaka, varje morgon och eftermiddag. Sakna att komma in i fikarummet och mötas av Johannas leende och ”Hej”. Sakna alla varma cappuccinos från kaffemaskinen. Sakna att sitta i det lilla fikarummet och ”tjöta” i en halvtimme på morgonen. Ja, jag kanske till och med kommer sakna att moppa golv, städa toaletter, tömma papperskorgar och vara tvungen att stiga upp klockan sju på morgonen för att bege mig till Borås Tidning och städa.

 

Jag började gilla mitt sommarjobb, mer och mer. Men nu är det över. Jag kommer åka till Turkiet och sedan börjar skolan igen och på Borås Tidning, kommer den riktiga städpersonalen att komma tillbaka. Vanligt var ordet.

 

Hej, Hej vuxenvärld, kul att träffas, kanske ses vi igen någon dag.

 

Jag tror jag har lärt mig mycket om mig själv dessa veckor. Jag har äntligen lärt känna mitt vuxna jag lite bättre. Jag vill inte vara vuxen nu, nej, nej, nu är jag ju ung, men det är skönt att veta hur man ska bete sig i vuxna situationer.

Det bästa som finns i världen är att lära känna och hitta sig själv, vilket jag känner att jag gör mer och mer.

 


Kommentarer
Postat av: johanna

åh, tack så mycket! väldigt kul att höra :)

2010-08-07 @ 12:05:49
URL: http://mixband.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0