Kanske har jag varit elefant en gång i tiden

Sitter just nu och njuter framför tv:n till ett program om elefanter på barnkanalen. Tänk om man var en elefant. Så fridfullt bara. När vi är i skolan, pluggar och kämpar för att få bra betyg, då tar en elefant ett härligt gyttjebad någonstans i Afrika. Jag skule aldrig behöva oroa om hur jag ser ut och vad folk tycker om mig, vilket jag försöker att inte göra men jag tror alla människor gör det mer eller mindere. Jag skulle inte heller behöva bidra till att förstöra vår planet. Jag skulle kunna vara vegetarian utan att folk hela tiden tjatar och frågar varför.
Ja, för varför skulle en elefant bry sig om alla andras åsikter?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0