Stolt, mycket stolt, japp jag är STOLT!

”Isabelle har ett fantastiskt vackert skriftspråk och är en stor talang på det området. Ska verkligen ta till vara det på olika sätt. Är också en flitig läsare och jag tror att de här två sakerna hänger ihop. Ska verkligen tro på sig själv, för det kan naturligtvis bli riktigt bra betyg i svenska, men talangen kan räcka väldigt långt även utanför skolans värld.
Enda minuset är just nu de ej genomförda texterna kring bildarbetet!”

Jag var på utvecklingssamtal nyss och detta var vad min svenskalärare hade skrivit om mig i omdömmet. Tack. TACK. Jag bara älskar att höra andra säga bra saker om mig. Jag får inte bättre självförtroende eller självkänsla, jag blir inte heller en starkare person av det. Men det är ändå så fruktansvärt skönt att höra.
Små meningslösa komplimanger i vardagen gör mig lycklig. Lycklig för stunden i alla fall. Lyckan kanske snart kommer blåsa iväg med vinden, men det gör inget. Det spelar ingen roll, för långvarig lycka behöver inte vara bättre än den kortvariga.

Men enda saken jag inte riktigt förstår är att han tror att jag gillar att läsa. LÄSA. Jag avskyr att läsa. Innan läste jag mycket, men sedan läste jag en bok, en fantastiskt, smärtsamt bra bok. Efter det har jag inte kunnat läsa något annat, för allt annat blir dåligt i jämförelse med den.
Jag ska skriva en recension om den någon gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0